۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۴۲

نماینده ولی فقیه در کردستان:

تمسک به قرآن کریم ویژگی زنان انقلابی است

تمسک به قرآن کریم ویژگی زنان انقلابی است

سنندج_ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تمسک به قرآن کریم و معنویت ویژگی زنان انقلابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر پنج شنبه در گردهمایی منطقه‌ای بانوی پاسدار که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نخستین مؤلفه‌ای که در زنان انقلابی و متدین همچون مرحومه دباغ وجود دارد، معنویت است که اتصال به پروردگار متعال و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و تمسک به قرآن کریم از ویژگی‌های آنها بود.

وی خاطرنشان کرد: معنویت و خداجویی، خدا گویی و حق طلبی و اتصال به ذات باری تعالی ویژگی اصلی بانوان انقلابی است که امروز باید این ویژگی‌ها در جامعه گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت دیگر ویژگی بانوان انقلابی است و بانوان انقلابی در به خاطر احساس مسئولیت رنج‌های زیادی بردند و خود و خانواده‌هایشان آسیب دیدند.

حجت الاسلام پورذهبی شجاعت را از دیگر ویژگی بانوان انقلابی خواند و اذعان کرد: زنانی داریم که شجاعانه فعالیت دارند و در عرصه‌های مختلف حضور دارند و افتخارآفرینی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ایثار و از خودگذشتگی از دیگر ویژگی بانوان انقلابی است و باید این ویژگی‌ها به الگوی همه بانوان تبدیل شود.

بانوان انقلابی الگوی همه افراد جامعه هستند

مونا اسکندری نویسنده کتاب «مادر انقلاب» نیز در این گردهمایی اظهار کرد: بانوانی در این مرز بوم و در این کشور توانمندیهای خود را به نمایش گذاشته اند که امروز الگوی تمامی بانوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی بانوانی رشد کردند که الگوی خوبی برای دختران جوان همه ما است.

اسکندری اذعان کرد: مرحومه دباغ از بانوان انقلابی است که امروز ایشان نیز یکی از الگوهای زنان و دختران هستند و با مطالعه در مورد ویژگی‌های و زندگی و منش ایشان می‌توان از ایشان درس گرفت.

معنویت اولویت اصلی بانوان انقلابی

دختر مرحومه مرضیه حدیدچی نیز در این کنگره با قدردانی از برگزاری این کنگره بیان کرد: معنویت و نماز اول وقت از ویژگی‌های مرحومه حدیدی بود و همیشه بر اقامه نماز اول وقت تاکید داشت و این مهم را به همه اعضای خانواده و اطرافیان سفارش می‌کرد.

وی بیان کرد: الگوگیری از بانوانی که معنویت را اولویت زندگی خود قرار می‌دادند امروز نیاز بانوان جامعه است.

گردهمایی منطقه‌ای بانوی پاسدار از سری برنامه‌های موضوعی کنگره ملی مرحومه مرضیه حدیدچی است که به همت شورای فرهنگ عمومی کردستان و با حضور مهمانانی از استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

کد خبر 6267180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha